Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

13. juni 2015

Vikingedåb

Sidste lørdag er de nye vikinger i vinterbaderlauget blevet døbt, så dette indlæg er lige en uge forsinket.

Skrællingerne - som de udøbte vinterbadere kaldes - døbes hvert år den første lørdag i juni (de, der vil), og for at det smager lidt af vinter, bliver klubbens kano rigget til som vikingeskib og fyldt med isvand.

Det blev - som altid - en festlig og fornøjelig begivenhed, efterfulgt af fest for alle klubmedlemmer med påhæng om aftenen. Her sættes teltet op til udvidelse af festlokalet, så der både er plads til alle - samt maden, som i år blev leveret fra Møllekroen i Agedrup:


Vikingeskibet klargøres. Bemærk rammen med øldåser! Det er ikke, fordi øllene skal afkøles, men de tjener som ballast for masten, som ikke kunne blive stående i det blæsende vejr:


5 håbefulde, fantasifuldt udklædte skrællinger klar til det kolde gys:


det er ikke kun vandet, der hældes isterninger i:


De fem nye vikinger skal have deres første tur i Storebælt:


- for herefter at blive "slået" til fuldgyldige medlemmer i Vikingelauget Erik Klipping af høvding Torben:


Så er der dækket op til fest:


Lækker 3-retters menu - desværre fik jeg kun taget foto af hovedret og dessert, men forretten var ikke mindre fantastisk af den grund:


Under og efter middagen stod sidste års døbte for underholdningen. De havde været rigtig kreative med forskellige sjove konkurrencer og sange, så der bliver noget at leve op til for de nye vikinger, der skal sørge for underholdningen næste år. Herefter festes der lige indtil sidste mand lukker og slukker!

1. september starter den nye vinterbadesæson og for Michael og mig er det 10. sæson, vi kan glæde os over at være blevet vinterbadere!

5 kommentarer:

  1. Det så koldt ud ;) men super festligt.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har jo været der, og det er nu ikke så koldt!

      Slet
  2. Skægge traditioner! Men brrrrr.... det lyder koldt!!
    Min indre vandhund mener ikke, den kan tåle så koldt vand.... Jeg er passende imponeret af, at I har været vinterbadere så længe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Min badning er nok det, jeg nødigst vil undvære! Det er dejligt både for krop og for sjæl!

      Slet
  3. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    SvarSlet