Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

6. november 2014

Moskus og maraton

Da jeg sidste år var i Grønland, købte jeg et enkelt bundt 2-trådet moskusgarn. Det skulle lige kunne strække til en hue. Jeg strikkede også en Mary hue, men brød mig ikke om at have den på. Den blev trævlet op igen, og så har garnet bare ligget, for hvor meget kan man lige få ud af 50 g?

Indtil nu! En halsedisse skulle det selvfølgelig blive til, og min strikke- og badeveninde Anne havde lige en opskrift, jeg kunne bruge. Den er strikket oppefra og ned, så da det var slut med moskusgarnet, blev det sidste stykke strikket i 2 tråde alpacca! Og her er så resultatet!

Nu skal jeg ikke fryse om halsen til vinter, for den er super lækker og blød:


I tirsdags havde vi vores månedlige maraton sydag, og denne gang foregik det hos Gitte. Det blev en noget anderledes dag end vi er vant til, for det var ikke ret meget patchwork, der blev arbejdet med! Lone havde en kjole med, hun var begyndt at sy og som skulle tilrettes, og Kirsten en masse snitmønstre!

Lone skulle prøvesy på Gittes Overlock'er, da hun påtænker at investere i sådan en maskine, så her er Gitte ved at rigge sin Pfaff Coverlock til:


- og så kan Lone gå i gang:


Så er kjolen klar til prøvning:


Mette fik tegnet mønstre af et par af modellerne. Det var lidt af en opgave at finde de rigtige streger:


Kirsten havde gang et konkurrenceprojekt "Genbrug til nyt" - eller noget i den stil! Hun havde et slag, hun ville dekorere med applikerede efterårsblade. Her hjælper Gitte med at få bladene placeret korrekt:*


Jeg fik klargjort alle delene til applikering på et nyt sæt ugledækkeservietter, som skal bruges til julegave. Foto kommer først, når de er færdige! Jeg fik også lige syet lidt flere stumper til min Double Wedding Ring på pap - et langtidsprojekt, som jeg syr lidt på en gang imellem!

5 kommentarer:

  1. Tak for hyggeligt selskab...
    Du har givet mig modet på at bruge mit garn også ...
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde, Mette! Det har, som altid, været dejligt at være sammen med dig!
      Kom bare i gang med dit moskusgarn! Det er jo synd, når det bare ligger i en skuffe! Det er bedre, når det kan holde en varm!
      Knus

      Slet
  2. Jeg bliver da lige lidt!!! misundelig.... altså på sygruppen... Det er så skønt at være med i sådan en interessegruppe!
    Og mit moskusuld ligger stadig og venter... Sjaler har jeg vist nok af... skulle jeg strikke halsedisseetellerandet og pulsvarmere? Eller hue, handsker....? Eller...

    SvarSlet
  3. Det er også rigtig dejligt at være del af sådan et fællesskab! Jeg ville nødig undvære mine grupper, og slet ikke denne her!
    Du skal da også bare komme i gang med dit moskusgarn. Hele sættet ville da være optimalt! Jeg ville ønske, jeg havde mere, men til den pris, må man jo begrænse sig!

    SvarSlet
  4. Også tak fra mig for en super hyggelig dag. tak for hjælpen. Nu er projektet færdig :) Det garn ser vildt lækkert ud.
    Knus

    SvarSlet