Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

2. februar 2014

Mere strik og ufo projekt

Mit yngste barnebarn fylder 7 om få dage, og i den anledning har jeg strikket denne islandske sweater, som hun skal have i fødselsdagsgave. Garnet er Vital Superwash fra Hjertegarn, og opskriften er fra Ingelises Strikkemagasin 01/2010:


Nu er lysten til at sy patchwork endelig vendt tilbage, og jeg har fundet stumperne frem til slumretæppet, som jeg er i gang med at sy til min husbond.

Dette er foreløbig nogle af blokkene. Det ser godt nok noget rodet ud, men da han selv har valgt farver og mønster ud fra et vægtæppe i et gammelt nr. af det tyske patchworkblad Lena, arbejder jeg videre, indtil puslespillet er gået op:


Det er slet ikke sikkert, alle disse blokke skal bruges. Det kommer an på, hvordan helheden kommer til at se ud, så der skal sys flere blokke, og så skal der leges med designet, så det bliver til at holde ud at se på. Jeg fortsætter, og så må vi se, hvad det ender op med!

6 kommentarer:

  1. Skøn sweater du har strikket til barnebarnet - den skal nok blive godt modtaget.

    SvarSlet
  2. Det er da en skøn trøje. Michael bliver glad for sit tæppe :) Du må snart komme, så du kan få noget syet :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal vi, Kirsten. Jeg har min kalender med i morgen, hvis du kommer! Knus

      Slet
  3. En meget fin trøje, den må barnebarnet blive glad for. Det ligner et kompliceret puslespil, du har gang i, spænd på at se det færdigt.
    Åh jeg ville gerne være med, men har desværre ingen bil endnu.
    Knus fra Esther

    SvarSlet
  4. Det er jeg også selv spændt på, Esther! Jeg har ingen anelse, om det bliver noget, der kan bruges!
    Sikke da noget med dit biluheld. Godt du ikke selv kom noget til!
    Knus fra Annelise

    SvarSlet