Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

25. februar 2014

Kursus hos Eva Johansen (1)

Så er en dejlig kursusdag hos Eva Johansen i Rudkøbing slut. Det har været en fantastisk dejlig dag, hvor Eva, som er en formidabel quilter, gjorde alt for, at vise os håbløse amatører, hvordan vi med nøjagtighed og tålmodighed kan fremtrylle bitte små stumper til applikation af utroligt detaljerede motiver på symaskinen!

Det er, hvad jeg har nået på en hel dag, så det varer et stykke tid, inden jeg er i stand til at fremstille et værk, på niveau med Evas:

Mit spæde forsøg
Evas mesterværk
Der blev arbejdet koncentreret dagen igennem:

Eva forklarer Mette, hvad hun skal gøre
- og så får Lone en lektion
Birthe i gang med puslespillet
Der blev også tid til lidt frokost i Evas hyggelige køkken
Der er gang i strygejernet
Dagen sluttede i Svedborg, hvor Mette og John gav en pizza og et dejligt glas rødvin, inden Lone og jeg kørte videre mod Nyborg!

Tak til jer alle for en skøn dag i kreativitetens tegn. Nu er det så spændende, om vi alle får arbejdet videre med øvelserne i at bruge det lille mini-strygejern optimalt, så alle små hak og kanter bliver gemt væk, inden næste gang vi skal på kursus hos Eva Johansen! Jeg glæder mig allerede!

4 kommentarer:

  1. Tak for dejligt selskabs tak for en hyggelig afslutning på en skøn dag... Knus

    SvarSlet
  2. Eva Johansen er bare så dygtig. Hendes Quiltser omhyggeligt (læs perfekt) monteret. Jeg har været til to udstillinger med hendes værker i forbindelse med Quiltefestival i Aulby.
    Det må have været helt specielt at besøge hende selv.
    Håndarbejds hilsner. Anne

    SvarSlet
  3. Ja, hun er fantastisk og hendes ting er perfekte. Det må være dejligt med et kursus hos hende.
    Knus fra Esther

    SvarSlet