Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

1. august 2013

Stille alenedage på Djursland og besøg i Lystrup

I sidste uge passede jeg hus, hund og kanin for Mikael og hans familie, mens de ferierede på Kreta.

Det er nu tredje år i træk, jeg har været helt alene i det lille hus i skoven, mens de unge har været på ferie, og hvor har jeg dog nydt roen, stilheden og det skønne vejr! Bortset fra traveture i skoven med Chili og en enkelt afstikker til Odder, blev jeg på matriklen, hvor jeg hyggede mig med en god bog og mit strikketøj.

Kl. 05.30 den morgen familien blev afleveret i Tirstrup Lufthavn. En mere fredfyldt udsigt en tidlig morgen skal man vist lede længe efter:


Sådan ser det ud der fra, hvor jeg ligger på græsset og læser i skyggen af den store rødbøg:


Chili søger nærkontakt:


Når den lille familie kommer hjem igen, ankommer der et par nye familiemedlemmer - 2 heste, som Mikael nu har indrettet fold til:


Månen på vej op, og travetur i skumringen:


Efter opholdet på Djursland, kørte Mikael mig til Lystrup, hvor jeg skulle mødes med min bedre halvdel på banegården. Vi var nemlig inviteret til at tilbringe weekenden hos min bror og svigerinde.

Vi skulle have sejlet en tur i deres skønne sejlbåd Olivia, men desværre var vejret lige netop denne dag ikke til en hyggetur på vandet på grund af kraftige vindstød. Vi nøjedes med at ligge på stranden og iagttage verdensmesterskaberne i 29'er - de både har vist ingen problemer med kraftige vindstød:


- og en dukkert blev det selvfølgelig også til:


Lørdag aften var solnedgangen over Lystrup helt fantastisk. Himlen lignede noget fra en science fiction film, men hvor var det dog ubeskriveligt smukt:


Mandag formiddag satte vi os i toget for at rejse hjem til det hjem, vi for øjeblikket er henvist til. Hvor jeg dog glæder mig til vi kan komme hjem til os selv igen og indrette vores "nye" hus. Det er ret deprimerende at bo så grimt, som jeg føler vi gør, og hvor ingenting fungerer rigtigt, men vi må jo have lidt tålmodighed endnu, for vi er først blevet lovet at kunne flytte hjem i midten af september! Det føles som flere år!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar