Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

11. april 2013

Så blev gavekortet indløst!

I weekenden fik jeg indløst gavekortet, jeg fik af min søster til min fødselsdag: En kulturel/kulinarisk weekend i Kolding kun for søster og mig!

Vi startede fredag eftermiddag med en shoppetur i byens forretninger, og kl. 18.00 kunne vi gå om bord i en lækker middag på byens bedste café, Café Klein.

Lørdag startede vi med en skøn brunch på Café Trapholt, og bagefter skulle vi rundt og se de forskellige udstillinger.

Det var utroligt spændende - både den permanente udstilling af møbeldesign og den fantastiske udstilling af den amerikanske multikunstner Nick Caves skulpturelle og farvestrålende figurer.

Billederne yder slet ikke værkerne retfærdighed. Den udstilling skal simpelthen ses!


Her en enkelt og smuk stol, der bliver til en bænk, når man sætter to ved siden af hinanden. Stolen er designet af en lokal designer. Det morsomme er, at min søster der er pædagog, har haft hende i børnehaven for snart mange år siden:


Her på Trapholt brugte vi det meste af dagen. Bl.a. var vi på en guidet rundtur i Arne Jacobsens sommerhus, som han designede i 1970. Kuberne, som huset er sammensat af, blev aldrig sat i produktion, da man åbenbart syntes, det var alt for avanceret. Udefra syner det ikke af meget, men indvendigt er det både funktionelt og smart - jeg kunne i hvert fald godt bo der om sommeren!


Søndag formiddag gik turen til Koldinghus - et spændende sted med en fantastisk arkitektur:


Selvfølgelig skulle vi også lige nyde den forblæste udsigt fra toppen af tårnet:


Nu var sanserne mættede, så eftermiddagskaffen blev nydt sammen med min søster, min niece Ditte og hendes kæreste Kim hos min niece Trine og hendes lille familie. Det er altid dejligt at se Nana, deres lille guldklump, som nu skal til at vænne sig til tanken om at blive storesøster til november:


Sidst på eftermiddagen vendte jeg igen næsen mod Nyborg. Tusind tak til min kære søster for en skøn fødselsdagsgave! Den kan jeg leve højt på længe!

2 kommentarer:

  1. Det var vel nok en dejlig gave, din søster havde fundet på, skønne steder, både Trapholt og Koldinghus.
    Knus fra Esther

    SvarSlet
  2. Det er da noget af en gave. :)
    Jeg er også vild med Koldinghus, der kan man ikke blive mæt af at kigge. Rigtig godt fundet på. Trapholt er også et skønt sted. Godt I hyggede jer sammen.
    Knus fra Kirsten

    SvarSlet