Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

22. november 2011

Juletur med Danehofquilterne

I går var vi på vores årlige juletur med Danehofquilterne, som denne gang gik til butikken "Den Lille Lade" i Ejstrupholm.

Da vi var 53 personer i bussen, delte vi os i 2 hold. Det ene hold startede med at gå over i cafeen og spise den bestilte frokostbolle, mens det andet hold besøgte butikken.



Mine indkøb blev dog særdeles beskedne: Et brev synåle samt nogle D-ringe og karabinhager til en taske.

Herfra kørte vi videre til et keramikværksted, hvor keramikeren Nina Lund fortalte om sin kunst, og vi besigtigede alle de smukke værker i hendes og hendes mand, keramikeren Jean Francois Thierions galleri.


Da vi havde set os mætte på de smukke kunstværker, spadserede vi de ca. 100 m hen til glaskunstneren Aksel Østergaard Jensens værksted. Desværre havde han ikke gang i sin ovn, så vi måtte nøjes med at besøge hans galleri med alle hans unikke og fantastisk smukke glasting.


Det var, som sædvanlig en hyggelig tur sammen med en masse glade og forventningsfulde quiltere, men jeg følte mig noget skuffet over "Den Lille Lade" for at tage 50 kr. for en flad ciabatabolle med et blad salat, 2 tynde skiver skinke og en skive ost. Den servering synes jeg ikke, de kan være bekendt! Derfor sikkert min manglende lyst til at støtte butikken med indløb.

Besøget hos de to kunstnere var dog hele turen værd!

3 kommentarer:

  1. Kunsten ser også spændende ud.
    Du skulle ha´taget madpakke med :)
    Knus Kirsten
    Knude på tråden

    SvarSlet
  2. Det bliver nok ikke aktuelt, Kirsten, for jeg skal vist ikke spise frokost der mere ;-)

    SvarSlet
  3. Det lyder sørgeligt, med Den lille lade, jeg var der i september, da gav vi ikke så meget for vores frokost og vi fik endda gratis kaffe og kage, men vi var også kun 10.
    Knus Esther

    SvarSlet