Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

6. november 2011

Applikation med frysepapir

Hvilken herlig dag! 6 timers intensiv undervisning hos den formidable quilter Eva Johansen hos Butik Kastanja er slut, og det er næsten ikke til at få armene ned af begejstring.

Jeg har altid beundret Eva Johansen smukke applikationer, og når man nærkigger på de skønne tæpper, er det jo ikke til at forstå at de er syet på maskine.

Nu har hun lært os teknikken, og resultatet blev så den spæde start på noget, der forhåbentlig med tiden kan udvikle sig til at blive bare nogenlunde lige så godt som Evas.

Der tegnes, klippes og stryges
Eva giver gode råd
Min blomst klar til symaskinen
Eva viser hvordan man skal sy
Nogle af de færdigsyede blomster
Vi fik alle syet et sødt lille motiv, som kan bruges til dekoration på mange ting, og nu er der åbnet en helt ny dimension i min quilteverden. En flot måde at maskinapplikere på, så det ser ud som håndsyet!

Lidt indkøb blev det også til. Butikken havde lige det white on white stof, jeg manglede til min søsters sengetæppe. Nu er der heller ikke noget til hinder for, at det tæppe kan sys færdigt.

Jeg fik også købt en af de penne til at tegne på stof med, hvor stregerne forsvinder, når der kommer vand på,  en Kaffe Fasset FQ som skal bruges til lommer på et par overall, jeg skal sy til Nana, samt et mønster til en dækkeserviet, dekoreret med netop den blomst, vi har prøvesyet i dag.

Kunder i butikken
Jeg har kun ros tilovers for Evas undervisning og hendes kontante måde at være på, så jeg kan godt forstå hendes kurser hurtigt er overtegnede!

Kufferten er nu pakket igen, for i morgen tidligt kører bussen mod Fåborg, hvor Kirsten henter mig ved bussen. Så skal der ellers bare sys og snakkes de næste par dage!

4 kommentarer:

  1. Hej Anne Lise
    Ja du har helt ret, det var et godt kursus, og meget hyggeligt. Fine billeder du har taget.
    Hilsen Birgit

    SvarSlet
  2. Ja, den teknik er spændende, og meget anvendelig. Jeg har kun beundret Eva´s smukke tæpper, men har prøvet teknikken,på tæppet jeg havde med til træf i Odense.
    Knus Esther

    SvarSlet
  3. hej Anne Lise
    Det kursus gad jeg da vist godt ha' deltaget i ..den teknik ser super anvendeligu d ....
    kender ikke Eva men det ser ud til at hun er en dygtig underviser ...

    Go' tur til min hjemby og hils Kirsten ...
    kh♥

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet