Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

26. september 2011

Træftaske

Da jeg sammen med min onsdagssygruppe for nogen tid siden besøgte Quilt My Design, købte jeg mønstret til Linettes træftaske. I dag fik jeg lagt sidste hånd på den lidt ændrede version:


Selve tasken er syet af rester fra Linettes rodekasse, og kanter, klap og foer er råsilke fra en kjole, jeg har haft liggende i mange år, og næsten aldrig brugt, da den havde en dårlig pasform. Endelig kunne kjolen blive brugt til noget, og jeg synes, både farve og kvalitet harmonerer godt med de japanske stoffer, der er brugt til fronter og karm.

I stedet for volumenvlies har jeg lagt Fast2Fuse imellem yderstof og foer, hvilket gør tasken stiv, så den holder faconen. Til gengæld måtte jeg så udelade lynlåsen, da jeg ikke kunne få det til at blive pænt på grund af at tasken var så lille og uhåndterlig. Det gør nu heller ikke så meget, når bare tasken kan lukkes.

Den flettede læderrem og magnetlåsen er også købt hos Quilt My Design.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar