Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

28. august 2011

Dansk Patchwork Forenings 25 års jubilæumstræf (1)

I weekenden afholdt Dansk Patchwork Forening sit 25 års jubilæumstræf, og i år fandt træffet sted i Odense Congress Center. Jeg havde meldt mig som frivillig hjælper i 2 x 2 timer - lørdag morgen i billetsalget og om eftermiddagen i shoppen/garderoben.

Da træffet åbnede lørdag, blev de besøgende modtaget med musik fra H.C. Andersen gardens Tambourkorps:


Det blev en dejlig weekend med masser af synsindtryk på den store udstilling og i de 48 butikker, der var opstillet i den store hal. Efter min vagt ville jeg kigge rundt i butikkerne, om der lige skulle være noget, jeg absolut ikke kunne undvære, men der var så overfyldt og så varmt, at det ikke blev til så meget. Det var som om alle Danmarks quiltere skulle handle samtidig!

Det var rigtig dejligt at få hilst på en masse kendte ansigter, og også at få sat ansigt på endnu flere fra Patchworkgruppen på 24Timer! Det var egentlig meningen, at jeg kun ville besøge messen lørdag, men lige inden jeg skulle hjem, løb jeg ind i Lone - en kær veninde, som jeg ikke har set i lang tid. Vi blev enige om at mødes søndag for rigtig at få sludret. Lone havde undervist i et par workshops, så derfor havde jeg ikke mødt hende tidligere.

Søndag tog jeg toget, og på banegården så jeg en dame med en patchworktaske. Jeg spurgte hende, om hun også skulle til OCC, og det skulle hun. Vi delte så en taxa og ankom til OCC ved 11.30-tiden. Der stod allerede en lang kø for at købe lodder i foreningens tombola. Jeg stillede mig fluks i køen for at købe nogle lodder, og var så heldig at vinde en skøn bog med de sødeste babyting, så det blev en dejlig start på dagen:

Min gevinst samt weekendens indkøb
Den bog glæder jeg mig til at studere nærmere og måske sy et eller andet til familiens yngste!

Bagefter mødtes jeg med Lone, og vi spiste frokost sammen og bagefter gik vi så hver for sig på opdagelse i butikkernes eldorado af must-have-ting! På billedet kan man se mine beskedne indkøb.

Både Projekt Puttetæpper og Quilt Pink havde nogle fine stande, med masser af dejlige tæpper doneret til gode formål:


Der var jo også hele den store udstilling, som jeg brugte en del tid på. Jeg fik taget rigtig mange fotos af de fine værker, der var udstillet. Bl.a. var nogle af nu afdøde Gunnar Retslovs fantastiske silkeværker udstillet. Dem havde han doneret til DPF, så 25 års jubilæet var jo en fin anledning til at udstille disse vidunderlige quilts:


For at indlægget ikke bliver for langt, vil jeg i morgen vise flere af mine fotos fra udstillingen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar