Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

8. juni 2011

Et par dejlige dage - igen!

Så har jeg igen besøgt Kirsten et par dage sammen med 4 andre medlemmer fra Patchworkgruppen. Vi har oprettet en lille privat sygruppe, og det er så meningen, vi med mellemrum skal mødes og udelukkende koncentrere os om at hygge os med vores fælles hobby!

Mandag ankom Esther og jeg, og vi blev indlogeret i Kirsten og Prebens dejlige gæstehus. Tirsdag kom Lone og Gitte. Gitte havde lovet at undervise os i at sy "håndsyet" applikation på symaskine! Det havde vi alle virkelig glædet os til, og vi havde da også forberedt små, nemme opgaver, så vi kunne lære teknikken.

Lone og Kirsten lytter opmærksomt, mens Gitte fortæller
Esther skulle også lige følge lidt med
Kirsten er gået i gang med at stryge kanter
- og Lone afprøver teknikken på symaskinen!
Det er rigtig spændende at applikere på den måde, så nu skal der lige en masse øvelse til, før teknikken er i orden!

Inden vi gik i gang med kurset, besøgte vi lige patchworkbutikken Bankegården, hvor der blev købt lidt supplement til stash'en:

Mit indkøb
Igen bugnede den skønne have med de skønneste planter, og siden sidst var pæonerne sprunget ud - verdens smukkeste blomst, synes jeg:


Bierne har travlt!
Hvilket pragtstykke
Disse regnvåde Hosta er et syn for guder. Jeg er vild med alle de mange hundrede varianter af disse smukke blade i alle mulige grønne og gule nuancer:

En stor en af slagsen
- og så har edderkoppen lige udklækket sine unger - et sjovt syn med alle disse "birkes", der sidder i sådan en klump, der hele tiden spredes og lige så hurtigt samles igen:


Igen en stor tak til Kirsten og Preben for deres store gæstfrihed og eminente forplejning! Vi ses forhåbentlig snart igen!

3 kommentarer:

  1. Det er da en rigtig god ide med en privat gruppe, hvor man kan dele de forskellige erfaringer man selv har gjort.
    Det ser ihvertfald rigtig hyggelig ud

    SvarSlet
  2. Tusind tusind tak for hyggeligt selskab, det vil jeg meget gerne være med til at gentage. Lidt ærgelig over, at jeg måtte køre hjem, så tidligt.
    Knus Esther

    SvarSlet
  3. Selv tak. Det er altid hyggeligt med "syselskab"
    Vi ses snart igen.
    Knus Kirsten

    SvarSlet