Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

8. juli 2010

Inaktivitet og håndarbejde

Jeg er lige kommet hjem fra et besøg hos min mor, som fyldte 87 i går! Jeg besøger hende, så ofte det er muligt, men da hun bor i Sønderborg og jeg i Nyborg, går der jo alligevel et stykke tid mellem besøgene.

Til gengæld bliver jeg gerne dernede i 3-4 dage. Da hun bor på 1. sal, sidder vi meget af tiden i hendes stue, for de lange traveture, som vi havde mange af før i tiden, bliver der efterhånden færre af, og interesser har min mor ikke ret mange af mere. Jeg pakker så gerne en del håndarbejde i kufferten, så er det lidt nemmere at klare de manglende aktiviteter.

Denne gang havde jeg taget nogle nøgler garn med, som jeg for et stykke tid siden købte til en barnetrøje, som jeg havde fundet mønsteret til i et DROPS strikkehæfte.


Det er selvfølgelig også til den kommende baby, men jeg strikker den dog i str. 12-18 mdr., så det har ingen hastværk med at få den færdig. Jeg nåede alligevel at strikke et godt stykke, men nu får resten også lov til at ligge til senere. Der er en masse andet, jeg skal have gjort færdigt først.

Garnet er også fra Drops, og jeg synes, det giver en sjov og anderledes effekt ved at strikke striber skiftevis med ensfarvet garn:


Rigtig gættet: Jeg er vild med at lave ting til babyer, og jeg glæder mig helt vildt, til min dejlige niece skal nedkomme om ca. 2 uger!

1 kommentar:

  1. Det bliver da til en super sød babytrøje.
    Kan godt forstå du kan lide at sy til babyer..det er så nuttet i den str.
    Hvor dejligt at høre til om din mor. Godt du havde nogle gode dage i Sønderborg *s*

    SvarSlet