Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

11. februar 2010

Nyt projekt

Min dejlige niece, Trine, som har en helt speciel plads i mit hjerte, skal være mor til sommer, så nu skal moster i gang med at sy et barnevognstæppe. Stoffet er skåret, og da tæppet skal håndsys (det skal være mit hyggeprojekt i forårsmånederne), er papperne også trykt og klippet ud. Så nu er det bare med at gå i gang med at få riet stoffet på.


Mønsteret har Trine selv fundet i mine gemmer, og det stammer fra et ugeblad fra 1999. Tæppet skal dog ikke sys i alle mulige farver som i bladet, men udelukkende i lilla og hvidt. Disse farver er valgt, fordi de passer til både pige og dreng.

 
Jeg glæder mig til at sy tæppet, og jeg glæder mig til, at jeg forhåbentlig både får syet og strikket en masse til det nye familiemedlem. Det ved jeg, Trine vil sætte stor pris på.

Det var til Trine, jeg syede mit allerførste patchworkprojekt tilbage i 1982:

  

Tæppet har min søster haft gemt, så Trine på et tidspunkt kan bruge det som kravletæppe til sin egen baby. Min søster laver ikke selv håndarbejde, så hun er taknemlig for, at storesøster har den interesse.

Hvor er det dejligt at lave noget, når man ved, at ens arbejde bliver så højt værdsat!

3 kommentarer:

  1. Det bliver da spændende at se dit forløb med Trines nye babytæppe.
    Et spændende mønster at sy over pap.

    SvarSlet
  2. Mønsteret er oprindeligt lavet til maskine, så jeg håber, det lykkes at sy det over pap :-)

    SvarSlet
  3. Det skal nok lykkes for dig Annelise. Dejlige farver.
    Hilsen Esther

    SvarSlet