Mit fotoalbum - her kan du se, hvad jeg har fremstillet gennem årene!

8. oktober 2009

En ny patchworkgruppe er født

I vikingeklubben, hvor jeg som vinterbader har min daglige gang, var der for et par måneder siden en af pigerne, der fortalte mig, at hun godt kunne tænke sig at lære at sy patchwork.

Jeg foreslog, at jeg da godt ville lære hende det, og inden jeg fik set mig om, var der et par stykker mere, der gerne ville være med. Jeg satte en seddel op på opslagstavlen, hvor de der havde lyst til at være med, kunne skrive sig på listen, for det kunne jo vise sig, at der var andre interesserede.

5 havde skrevet sig på, og i aften holdt vi så det første møde hjemme hos mig, hvor vi skulle finde ud af, hvordan det hele fremover skulle foregå, og for at jeg kunne danne mig et indtryk af, hvilke ønsker hver enkelt havde.



Snakken gik lystigt over en kop kaffe, og bøger og blade blev gransket for eventuelle projekter, og der blev lånt bøger og blade med hjem, for at alle kunne have et projekt at starte med næste gang, vi skulle mødes.

Selvfølgelig skulle den nye gruppe have et navn, og forslaget "UFO'erne" blev enstemmigt vedtaget.

Dyb koncentration:


En ny dato blev aftalt, og vi blev enige om, at såfremt det er muligt, vil vi fremover benytte et lokale i vores klubhus.

Det bliver spændende, hvad den enkelte finder på - om det bliver håndsyning eller maskinsyning. Alle er absolut nybegyndere i patchwork, så det gælder jo om at finde et projekt, man i første omgang kan overskue.

De har i hvert fald hver især fået lidt at tænke på, når de første forvirrende indtryk har lagt sig, men interessen for at komme i gang er stor, og jeg glæder mig allerede til, at vi for alvor kommer i gang i begyndelsen af november.

4 kommentarer:

  1. Tillykke med den nye gruppe Annelise.
    Jeg håber ikke, at jeres navn bliver kendetegnende for gruppen.
    Hilsen Esther

    SvarSlet
  2. Tak skal du have, Esther!

    Navnet står helt for pigernes egen regning **SS**, så en gang med tiden, når deres pw-selvtillid er vokset en smule, kan det jo være, de skifter mening.

    Hilsen Annelise

    SvarSlet
  3. Super dejligt du har hvervet nye medlemmer til "kulten" hehe... ja det er jo næsten en ære at gøre andre afhængige af vores dejlige hobby *s* Held og lykke med klubben.

    SvarSlet
  4. Tak Helle!

    Ja, nu må vi jo se, om alle bliver hængende, men er der ikke noget om, at bare man har "frelst" en, så er det godt? *SS*

    SvarSlet